27 feb 2012

Dag 6: Bijna tegen de lamp gelopen.

Daarjuist wou ik het licht in de gang aanzetten maar er gebeurde niks. De lamp is stuk. Aangezien ik bijna uitsluitend spaarlampen gebruik, zat ik even met een dilemma: Lampen zijn gemakkelijk verkrijgbaar in een verpakking van karton, maar spaarlampen bevatten plastic en gloeilampen in het algemeen niet. Moet ik dan een gloeilamp gebruiken? Gelukkig zijn dit zorgen voor morgen. Een paar maand geleden verving ik een aantal 20 Watt spaarlampen door minder krachtige 7 Watt modellen. Ik heb dus nog vier lampen liggen die ik kan gebruiken als er ergens in huis eentje stuk gaat. Tot nu toe heb ik wel bijzonder veel geluk gehad met spaarlampen. Dit is de eerste keer dat er bij mij thuis een exemplaar stuk gaat, en dat terwijl mijn oudste spaarlamp werd aangekocht toen ik in mijn vorige woning introk in 1993. Veel kans dus dat ik op dat vlak tijdens het volgende jaar niet veel schrik moet hebben.

2 opmerkingen:

  1. Dag Robbie,
    Leuk idee om je ervaringen op een blog te zetten om zo andere mensen te inspireren. Ik koop sinds december 2011 ook geen plastic meer. Je moet er veel voor laten maar als ik nu in een supermarkt rondloop zie ik alleen maar plastic, echt vreselijk. Het vergt ook wel wat denkwerk maar het is heel interessant. Veel succes en dat velen je voorbeeld zullen volgen!
    Groeten,
    Jonas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb inderdaad ook gemerkt dat er in de supermarkten precies alle rekken gevuld zijn met plastic eens je er op let. Tot nu toe heb ik nog niet veel problemen gehad met eetwaren, grotendeels omdat ik geabonneerd ben op een groenten- en fruitabonnement van een lokale bioboer. Er zijn wel een aantal dingen die ik nog niet gevonden heb en waar ik overal waar ik kom naar zoek. Bulkverpakte droge voeding(voornamelijk muesli, bonen, noten en linzen), toiletpapier en sojamelk, of desnoods verse koemelk als ik echt geen sojamelk of sojabonen kan vinden. Heb jij daar al een oplossing voor gevonden?

      Verwijderen